Logotipo kaina: kiek kainuoja logotipų kūrimas?
Dauguma įmonių žino, kad jokiu būdu negalima aplaidžiai žiūrėti į savo prekės ženklą ir gailėti pinigų savo įmonės logotipo kūrimui. Logotipas sukuria pirmąjį įspūdį apie įmonę ir padeda užmegzti ryšį su potencialiais klientais. Save gerbiančioms įmonėms, logotipų kūrimo kaina tampa tiesiog nesvarbi, kai kalbama apie jų reputaciją.
Profesionalus logotipo kūrimas atneš neišmatuojamos naudos, todėl į logotipo kainą, yra tiesiog nelogiška per daug kreipti dėmesio. Aišku kaina neturėtų siekti kelių tūkstančių, kaip dabar įprasta grafinio dizaino agentūroms. Logotipų kūrimas nėra skirtas vien tik milžiniškoms kompanijoms, galinčioms sau leisti logotipus už kelis tūkstančius eurų. Profesionalų logotipą turėtų išgalėti sau leisti turėti visi, neišleisdami krūvos pinigų. Tačiau net ir tuo atveju, jei jūsų įmonė visiškai maža, nereikėtų labai kreipti dėmesio į kainą ir rinktis pačio pigiausio varianto. Pasirinkę patirties neturintį studentą, gausite neprofesionalų logotipo dizainą, kurio redagavimui prireiks išleisti dar daugiau pinigų.
"Kiek kainuoja logotipas?" – yra dažniausias grafikos dizainerių girdimas klausimas. Mes pasistengsime atsakyti, kiek kainuoja logotipai, kas įtakoja jų kainą, kokios logotipų kūrimo kainos pas mus ir kitus klausimus, susijusius su logotipų kainomis.
Logotipo kūrimo kaina
Už ką mokama?
Techninis logotipo nupiešimo darbas yra gana paprastas. Didžioji logotipo kūrimo darbo dalis yra idėjų paieška. Galima teigti, kad visa logotipo esmė – tai kažkokia originali ir įsimenanti idėja. O jau suradus tinkamą idėją, nupiešti logotipą neužtrunka labai daug laiko.
Būtent dėl šios priežasties kyla tiek nesutarimų dėl logotipo kainos. Vertinant tik techninį piešimo darbą, 40eur kaina už logotipą būtų visai logiška. Tačiau kuriant logotipą profesionalams, prieš visą darbą turi būti atliekama analizė, siūlomos kelios koncepcijos, piešiami eskizai. Tai užima daugiausiai laiko, todėl kainos pradedamos skaičiuoti tūkstančiais.
Problema tame, kad net ir sumokėjus milžinišką kainą už logotipą, nėra garantijos, kad gausite tikrai gerą idėją. Yra begalė nevykusių logotipų, už kurių kūrimą buvo sumokėtos didžiulės sumos.
Egzistuoja ir dar viena problema – dėl nedidelio dydžio ir būtinybės pritaikyti logotipą įvairiems medijos šaltiniams, logotipai turi būti pakankamai paprasti, minimalūs. Dėl to grafikos dizaineris turi labai ribotas galimybes sukurti kažką originalaus – išmąstyti originalią, bet tuo pačiu ir minimalią idėją, tampa sunkiai įgyvendinama užduotis. Nors visi grafikos dizaineriai sako, kad jie sukurs išskirtinį ir įsimenamą logotipą, bet originalių logotipų yra labai mažai. Beveik visuomet galima išvysti jau kituose logotipuose panaudotas grafikos elementų kombinacijas.
Pateikiant kaip pavyzdį, galima paminėti dar visai neseniai plačiai nuskambėjusią istorija, kai pasirodė naujojo Lietuvos banko „Luminor“ logotipas, beveik identiškas Prancūzijos indų gamintojo „Luminarc“ logotipui. Logotipas buvo kurtas minimalus – jame išsiskiria tik vienas, kitokios spalvos taškas, kuris banko logotipe virto stačiakampiu. Ir taip nutiko netgi didžiulei, žinomai įmonei, kuri savo įvaizdžio kūrimui išleidžia dideles sumas ir samdo stambias reklamos agentūras. Tai ką lieka kalbėti apie eilinių, niekam nežinomų įmonių logotipus.
Logotipų kūrimo kainos
Kas įtakoja logotipo sukūrimo kainą?
Trumpai tariant, grafikos dizaineriams nemokami dideli pinigai vien už mažo paveikslėlio nupiešimą – jiems mokama už žinias, kurias jie sukaupė per daug metų. Galbūt išgirdę apie įmonių išleidžiamas tūkstantines sumas už logotipus, galvojate, kad jie išprotėjo, tačiau jiems, tokia logotipo kūrimo kaina atrodo visiškai priimtina – didžiosios kompanijos puikiai supranta vizualaus marketingo svarbą.
Esmė ta, kad jūs nematote laiko išleisto studijuojant logotipų kūrimą. Jūs nematote viso proceso, už kurio slepiasi logotipas. Jūs matote tik galutinį rezultatą.
Jūs matome tik logotipą, kuris jums patinka arba ne. Bet jūs nematote visų pritaikomų žinių, dėl kurių logotipas išliks ilgaamžis, bus originalus, atrodys profesionaliai, minimaliai, ir komunikuos su tiksline auditorija. Logotipas yra pats pirmasis aspektas, kurį klientai pastebi kompanijoje, todėl dizaineriai į logotipų kūrimą įdeda daug žinių ir darbo. Ir nors logotipas atrodo minimaliai, tačiau visi paminėti aspektai turi būti įgyvendinti, kurių dažniausiai įprasta akis nepastebi.
Visas logotipo kūrimo procesas yra ilgas ir sudėtingas, todėl ir kaina atitinkama. Pradžioje reikia tiksliai suvokti ir nuodugniai išsiaiškinti, ko reikia klientui ir kokių tikslų bus siekiama. Išsiaiškinami, kokie yra užsakovo poreikiai ir tikslai, koks logotipo dizainas bus tinkamiausias. Šiame etape analizuojama įmonė, jos istorija, konkurentai, tikslinė auditorija į kurią taikomasi. Visą tai reikalinga, kad logotipe būtų galima atskleisti įmonės, asmens ar produkto unikalumą.
Po analizavimo etapo seka kūrybinis procesas. Kuo išsamesnis tiriamasis etapas, tuo lengviau pereiti prie kūrybos ir generuoti idėjas. Dėl kiekvienos įmonės skirtingumo, kūrybinis procesas visuomet būna šiek tiek kitoks, todėl ir procesas skiriasi. Esmė ta, kad kūrybinio proceso metu, vaizduotė turi būti nevaržoma, o sugeneruotos idėjos eskizuojamos, ieškomi sprendimai kaip kuo tikslingiau perteikti idėjas. Taip pat analizuojami šrifto variantai. Pasirenkamas ir suderinamas tinkamiausias, o esant poreikiui modifikuojamas. Remiantis spalvų teorijos žiniomis, parenkamos logotipo spalvos, atspindinčios ir papildančios logotipo žinutę. Galiausiai surandama ir patvirtinama tinkamiausia logotipo idėja ir jos eskizas.
Darbų pabaigoje paruošiami logotipo failai rastriniais ir vektoriniais formatais.
Logotipo atnaujinimo kaina
Kokia logotipo perpiešimo kaina?
Kiek yra tekę atnaujinti logotipų, daugiau ar mažiau juos reikia atnaujinti iš esmės. Tiesa, kartais reikia tiesiog jį padaryti modernesnį. Tačiau galima teigti, kad logotipo atnaujinimas – ne mažiau darbo reikalaujantis procesas nei naujo sukūrimas, todėl kainuoja beveik tiek pat, kaip ir naujai sukurtas logotipas.
Žinojot, kad maždaug prieš 10 metų BP išleido 211 milijonų dolerių logotipo atnaujinimui? Kartais didžiausios kompanijos išleidžia nesuvokiamas sumas siekdamos turėti įsimenamą ir atpažįstamą logotipą. Deja, kartais net ir milijonus kainuojantys logotipai nesugeba įžiebti kibirkštėlės klientų širdyse. O kartais užtenka visiškai nebrangių grafikos dizainerio paslaugų, kad būtų sukurtas daug metų tarnaujantis ir milijonus vertas logotipas (pavyzdžiui Nike ar Twitter).
Kiek verta mokėti už logotipą
Jeigu dar tik pradedate naują, mažą versliuką, tuomet logotipas jums nebus didžiausias prioritetas, ypač turint ribotą kapitalą. Jums bus daug svarbiau, kad išvis tas versliukas įsivažiuotų. Dėl šios priežasties, logotipe jūs visiškai neįžvelgsite vertės ir jums jis nebus būtinybė. Tačiau jei naujojo logotipo dėka jūsų verslas atrodys daug profesionaliau ir pritrauks naujų klientų, kurie atneš papildomų 10,000 eurų pajamų per metus, tuomet galima lygiai tokia pačia suma įvertinti naujojo logotipo sukūrimo kainą.
Bėda ta, kad nustatyti logotipo vertę, yra tas pats kas nustatyti savo sužadėtinės vertę, renkant jai vestuvinį žiedą už tam tikrą sumą. Tokių dalykų tiesiog neįmanoma įkainoti.
Norite žinoti, kokia logotipo kūrimo kaina užsienio agentūrose? Apsilankykite howmuchtomakealogo.com svetainėje, atsakykite į kelis klausimus apie norimą logotipą, ir jums bus automatiškai pateikta apytikslė logotipo kaina.
Logotipų kaina
Kiek kainuoja logotipas pas mus?
Norėdami sužinoti tikslią logotipo kūrimo kainą, patartina susisiekti su mumis ir papasakoti kokio logotipo jums reikia. Nors pas mums mažiausia logotipo kaina yra 75 eurai, tačiau ji gali kisti, jeigu jums reikia ypač sudėtingo logotipo ar daug logotipų variantų. Tik susisiekę sužinosite tikslią jūsų įmonės logotipo kūrimo kainą. Jeigu vis dar neapsisprendžiate, apžiūrėkite jau sukurtus mūsų logotipus ir jeigu mūsų logotipų kūrimo stilius yra jums priimtinas, susisiekite ir užsisakykite logotipą.